Hot !

Rupanya ini PUNCA PEKERJA COCA COLA seluruh dunia diberhentikan kerja !!



PEKERJA COCA COLA SELURUH DUNIA DIBERHENTIKAN KERJA, 

Pihak Coca-Cola Co. terpaksa memberhentikan sekurang-kurangnya lebih 1,600 pekerjanya di seluruh dunia sebagai salah satu langkah pengurangan kos kerana jualan air keluaran mereka diseluruh dunia adalah terlalu perlahan.



Syarikat minuman terbesar di dunia mungkin akan memberhentikan pekerja lagi sekiranya keadaan ini berlarutan. Syarikat itu kini mempunyai kilang pembotolan dan pengedar di seluruh dunia dengan menggaji kira-kira 90% dari 130,000 orang pekerjanya.



Coke telah mengesahkan perkara ini dengan menghatar emel kepada Bloomberg. Mereka memaklumkan perkara ini lebih awal kepada pekerjaya yang bakal dihentikan dalam lingkungan 1,600 hingga 1,800 orang tetapi tidak melibatkan pengedarnya. Mereka telah mengosongkan 500 jawatan di Coca-cola Atlanta, di mana syarikat tersebut beribu pejabat.



Pemberhentian adalah sebahagian daripada pengurangan kos memandu yang dianggarkan berjumlah $3 bilion yang diumumkan pada bulan Oktober 2014 lalu selepas Sprite, Minute Maid dan Powerade tidak mencapai sasaran jualan yang telah di tetapkan.



Coke telah memasarkan produknya ke seluruh dunia kecuali negara Cuba dan Korea Utara.







sumber: kakishare.com

0 Response to "Rupanya ini PUNCA PEKERJA COCA COLA seluruh dunia diberhentikan kerja !!"

Post a Comment